Tuesday, October 29, 2013

Damia & Masalah Sembelit

Dari lahir sampai umur 2 tahun, Damia memang tak ada masalah dalam membuang ni..Tapi bila umur dia masuk tahun ke-3, Damia kerap sangat kena sembelit. Mana taknya, dia suka sangat minuman teh, kopi & coklat. Kalau kat rumah, boleh lah kita control lagi, tak bagi dia minum. Tapi kalau tetamu datang ke, atau pegi ziarah saudara mara ke..benda terhidang depan mata, tak dilepaskannya la.. Akibatnya, 2-3 hari tak boleh nak membuang. Bila susah nak membuang, mulalah dia muntah-muntah. Memang kesian sangat kat dia waktu tu.. Damia akan menyorok kat tepi pintu ke, katil ke or sofa dengan muka kelat dia tu..panggil-panggil ibu mintak tolong..sakit katanya.. Memanglah boleh bagi makan pisang ke, oren ke..tapi berhari jugak lah baru dia boleh lawas.

Bulan April haritu, saya try ambik Meal Shakes Shaklee untuk Damia. Setiap 3 hari, saya akan masukkan sedikit ke dalam susu dia. Sekarang ni dah 7 bulan dia consume Meal Shakes. Alhamdulillah, sekarang ni, hari-hari dia membuang. Kadang-kadang sehari sampai 2-3 kali. Perut pun dah tak keras & kembung macam dulu lagi. Najis pun lembut, tak keras & hitam dah.

Bukan itu saja, Damia dah jarang jatuh sakit sekarang ni. Kalau tak, tiap-tiap bulan mesti akan dapat demam selsema.

Sekarang ni, bukan Damia saja yang ambik Meal Shakes, saya pun dah start ambik untuk breakfast. Saya ni jarang breakfast, sebab tu senang sangat kena gastrik. Tapi Meal Shakes yang dicampur dengan ESP Shaklee & susu low fat buatkan saya rasa kenyang sampai waktu lunch. Gastrik pun dah tak rasa lagi & boleh lah nikmati lunch dengan selesa.. Kalau tak, time lunch masuk je makanan dalam perut, mesti perut akan rasa pedih sebab dah masuk angin.

Terima kasih, Best Friend Damia - Meal Shakes..

Anda pun boleh dapatkan best friend yang sama untuk anak anda atau diri anda sendiri..Boleh rujuk khasiat Meal Shakes di sini Meal Shakes

Khasiat Meal Shakes


Atau hubungi saya untuk maklumat lanjut:

- PM/SMS/WhatsApp: 012-4368046
- Email: aznarahayu@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Terima kasih di atas komen-komen kalian. Selalulah menjenguk saya di sini..